دستورالعمل اجراي نكات ايمني ، بهداشت حرفه اي و زيست محيطي دستورالعمل اجراي نكات ايمني ، بهداشت حرفه اي و زيست محيطي .

دستورالعمل اجراي نكات ايمني ، بهداشت حرفه اي و زيست محيطي

علم مديريت

اهميت استفاده ار ابزارها و روشهاي نوين در علوم مختلف بر پايه تجارب و تخصّصهاي جهاني و استانداردهاي مدوّن شده بويژه در « علم مديريت » بر هيچكس پوشيده نيست .

در سازمانهاي خدماتي منجمله پيمانكاران كه از جايگاه ويژه اي در كشور برخوردار است و به دليل ماهيت عملكردي ، نوع مخاطبين و سهم بالاي منابع انساني در ارائه خدمات ، بهره گيري از مديريت علمي بر پايه بهبود مستمر و رضايت مشتري ، نقش حياتي و بسيار مهمي را ايفا مي نمايد .

با يكپارچه سازي در سطوح مختلف مديريت ، « منجمله تغييرات ، تأخير ، عدم آموزش در بكارگيري صحيح منابع ، سوء برداشت از دستورالعملهاي كاري ، عدم ترسيم دقيق جريان كار و شرح وظايف و عدم پيگيري كامل نقاط ضعف ياد شده تا رفع مشكل و دوباره كاريها » مرتفع مي گردد .

در اين طرح سعي بر آن شده كه مواردي كاملاً كاربردي و قابل اجرا بر پايه استاندارد جهاني مديريت زيست محيطي و ايمني و بهداشت بيان گردد .

نكته مهم : كليه موارد مندرج در اين طرح توسط كارشناسان اين شركت بطور كامل در سازمانها طراحي و پياده سازي شده و    دوره هاي عملي و آموزشهاي لازم در حين استقرار سيستم توسط كارشناسان و مدرسان مجرّب ارائه مي گردد .  

بر اساس اين نظام كليه مدارك و مستندات ( فرمها ، روشهاي اجرايي ، دستورالعملها و … ) و بطور كلي عمليات و فعاليت واحدها با رويكردي فرآيندي طراحي شده و قابليت اندازه گيري و تبديل به نمودارهاي گوياي آماري را پيدا مي كنند .

بديهي است استقرار اين سيستمها با حداقل تغييرات در وضع موجود و قابليت اجراي ساده و صحيح امكانپذير است .

با اجراي اين استانداردها ابزارهاي لازم در ارزيابي عملكرد سازمان در تمامي بخشها در اختيار مديران قرار مي گيرد و با توجه به شاخصهايي كه براي هر نمودار تعريف مي شود ، موارد قوت شناسائي شده ، تقويت و الگو برداري گرديده و قابل تعميم به ساير بخشها و واحدها مي باشد . نقاط ضعف نيز نمايان شده و در فرآيندي ثبت شده و ضمن تشخيص كارشناسي علل ريشه اي مشكلات ، در اقداماتي اصلاحي و عملياتي رفع مي گردند .

اين استانداردها با تكيه بر رويكرد فرآيندي و منطق بهبود مستمر ،  تمركز دارد كه با استقرار آن ،  فرآيندها و فعاليتهاي جاري سازمان بهبود يافته و نهايتاً اجراي صحيح آن منجر به ارائه خدماتي با كيفيت و تأمين رضايت مشتريان مي گردد .


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ آبان ۱۳۹۶ساعت: ۰۴:۰۳:۵۴ توسط:گيتي موضوع:

:: مطالب مشابه
[RelPostTitle] [RelPostTitle]
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :